Regulamin sklepu


§1 Słownik pojęć

  1. Sprzedawca – Paweł Krzyściak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Johnny 10 Paweł Krzyściak 34-650 Tymbark 55, (woj. małopolskie), NIP PL 7371863207 | REGON 123082936., adres poczty e-mail: ilovekreglefinskie@gmail.com, tel. +48 793 221 007.
  2. Serwis internetowy – utrzymywany przez Sprzedawcę, która funkcjonuje w domenie kreglefinskie.pl.
  3. Sklep internetowy – podstrona Serwisu, w której oferowane są Produkty – https://www.kreglefinskie.pl/sklep/
  4. Formularz kontaktowy – udostępniony w Serwisie formularz elektroniczny umożliwiający kontakt ze Sprzedawcą, dostępny w zakładce „Kontakt”, za pomocą którego Kupujący może wysłać Zapytanie lub złożyć Zamówienie.
  5. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała Zamówienia w ramach Serwisu, bądź przesyłając Zapytanie na adres e-mail Sprzedawcy lub telefonicznie, pod numerem telefonu wskazanym w Serwisie lub poprzez skorzystanie z serwisów społecznościowych. Kupującym może być zarówno Konsument, jak i osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
  6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
  7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, zawierana na odległość, m.in z wykorzystaniem Sklepu internetowego lub poprzez Formularz kontaktowy.
  8. Zapytanie – zapytanie o wycenę Produktu kierowane przez Kupującego do Sprzedawcy za pośrednictwem Formularza kontaktowego, na adres mailowy Sprzedawcy udostępniony w Serwisie, telefoniczne lub za pośrednictwem konta należącego do Sprzedawcy na platformach kanałów społecznościowych.
  9. Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu.
  10. Umowa zawarta na odległość – oznacza umowę zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
  11. Wycena – bezpłatna wycena i określenie zakresu wykonania Produktu sporządzona przez Sprzedawcę w odpowiedzi na Zapytanie i przekazana Kupującemu w formie elektronicznej. 
  12. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży. 
  13. Produkt – produkt niestandardowy oraz produkt standardowy.
  14. Produkt niestandardowy – produkt oferowany na stronie internetowej utrzymywanej przez Sprzedawcę, o charakterze nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji wskazanej przez Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb i oferowany do odpłatnego wykonania przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego, na zasadach określonych w Regulaminie. 
  15. Produkt standardowy – produkt oferowany w Sklepie przez Sprzedawcę do nabycia przez Kupującego, na zasadach określonych w Regulaminie, inny niż Produkt niestandardowy.
  16. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

§2 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa wzajemne prawa i obowiązki stron w zakresie zawieranych umów, w szczególności warunki sprzedaży, warunki zawierania i rozwiązywania umów, a także sposób postępowania w przedmiocie zwrotu lub reklamacji Produktów. 
  2. Każdy Kupujący dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
  3. Składając zamówienie w Serwisie, Kupujący ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Do realizacji zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień regulaminu.
  4. Składając zamówienie za pośrednictwem e-maila, Kupujący ma możliwość zapoznania się z Regulaminem znajdującym się w linku przesłanym przez Sprzedawcę w wiadomości na adres e-mail Kupującego wraz z formularzem zamówienia. Do realizacji zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień regulaminu. 
  5. Zawarcie Umowy sprzedaży na odległość i akceptacja Regulaminu pociąga za sobą obowiązek zapłaty za Produkt.
  6. Warunkiem technicznym korzystania z usług Sklepu jest posiadanie aktualnego, czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
  7. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Sklepu to podłączenie do Internetu, posiadanie komputera, laptopa, tabletu lub telefonu komórkowego, włączona obsługa Cookies i Java Script, a także program do odczytu plików w formacie PDF.
  8. Oferta przedstawiona w Serwisie internetowym obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.   
  10. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym. W razie otrzymania przez Sprzedawcę urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych przez Kupującego, Sprzedawca może uniemożliwić dostęp do tych danych. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenia wynikające z działań Kupującego.

 

  §3 Produkty

  1. Informacje o oferowanych przez Sprzedawcę Produktach zamieszczone są na stronie kreglefinskie.pl w zakładce Sklep. Przedmiotowe informacje są umieszczone wraz z informacjami dotyczącymi właściwości Produktów. Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w całym Serwisie w zakładce Sklep podlegają ograniczeniom technicznym i mają na celu jedynie umożliwienie Kupującemu wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Produktu. W szczególności wygląd Produktu na zdjęciach prezentowanych w Sklepie może różnić się od wyglądu Produktu w rzeczywistości ze względu na np. rodzaj oświetlenia. 
  2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że ze względu na właściwości materiału, z którego wykonane są Produkty, tj. drewno naturalne, w zamówionych Produktach mogą wystąpić różnice w kolorach, odcieniach, fakturze materiału, różnego rodzaju znamiona, w szczególności: słoje, sęki, pęknięcia, przebarwienia. Wskazane naturalne właściwości materiału nie stanowią wad Produktu, wobec czego nie podlegają reklamacji.
  3. Sprzedawca zastrzega, że odcień drewna, z którego wykonany jest Produkt może różnić się od odcienia na zdjęciu Produktu zamieszczonego w Serwisie, co jest naturalną cechą drewna naturalnego. Różnica taka nie stanowi wady Produktu, wobec czego nie podlega reklamacji i nie powoduje odpowiedzialności Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca informuje, że ostateczne wymiary Produktów (kręgli fińskich i akcesoriów do gry) mogą odbiegać od wymiarów katalogowych o maksymalnie +/- 3% (trzy procent) w zależności od Produktu.
  5. Wszystkie ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT) podanymi w złotych polskich (PLN). Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy.

 

§4 Składanie Zamówień

  1. Informacje o dostępnym asortymencie w Serwisie w zakładce Sklep stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.  
  2. Kupujący może złożyć Zamówienie w następujący sposób:
  • Poprzez konto Kupującego – po zarejestrowaniu się i zalogowaniu się na koncie z wykorzystaniem Konta za pośrednictwem zakładki Moje konto.
  • Bez rejestracji i logowania – przez wypełnienie Formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt, pod warunkiem akceptacji Regulaminu oraz Polityki prywatności czyli złożenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Zamówienia Kupującego.

 

§5 Składanie zamówienia za pośrednictwem Formularza kontaktowego

  1. Kupujący w celu zamówienia Produktu na indywidualne zamówienie może złożyć Zapytanie za pomocą Formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie, za pośrednictwem poczty e-mail, telefonicznie lub za pośrednictwem konta należącego do Sprzedawcy na platformie Facebook lub Instagram lub innych mediów społecznościowych.
  2. W celu zawarcia Umowy Kupujący kieruje do Sprzedawcy Zapytanie o wycenę Produktu po wskazaniu w Formularzu kontaktowym wszystkich jego parametrów. 
  3. Po złożeniu Zapytania o wycenę Sprzedawca dokonuje bezpłatnej wyceny wykonania Produktu w terminie do 2 dni roboczych. 

 

§6 Składanie zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego

  1. Kupujący mogą składać zamówienia za pośrednictwem dostępnego w Serwisie Sklepu internetowego – https://www.kreglefinskie.pl/sklep/.
  2. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży za pomocą zakładki Sklep w Serwisie. W celu złożenia zamówienia należy:
    ● Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie).
    ● Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia (w sytuacji możliwości konfiguracji właściwości Produktu), a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” lub bezpośrednią opcję „Kup teraz”.
    ● Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
    ● Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu.
    ● Wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu).
    ● Wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
    ● Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić Zamówienie w określonym terminie.
    ● Zapoznać się podsumowaniem zakupów ze wskazaniem w szczególności na nazwę i ilość Produktów, które mają zostać zakupione, ich cenę jednostkową, cenę całkowitą zamówienia, sposoby oraz koszty dostawy.
    ● Zapoznać się i zaakceptować Regulamin, który jest wyświetlony w postaci elektronicznej w zamówieniu.
    ● Kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz potwierdzić zamówienie.
  3. Poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, Kupujący składa oświadczenie woli o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty za Produkt.
  4. Po dokonaniu płatności wszelkie zmiany dotyczące specyfikacji Produktu oraz terminu realizacji są możliwe wyłącznie za wyraźną zgodą Sprzedawcy wyrażoną w formie pisemnej.
  5. Do zawarcia Umowy dochodzi z momentem zaksięgowania się na rachunku bankowym, którego właścicielem jest Sprzedawca wpłaty całej kwoty i kosztów wysyłki przez Kupującego za Produkt.
  6. Brak zapłaty w terminie określonym w podsumowaniu zamówienia w Serwisie jest równoznaczny z odmową zawarcia Umowy przez Kupującego. Jednocześnie Sprzedawca przestaje być związany złożonym zamówieniem.
  7. Po zaksięgowaniu się wpłaty całej kwoty Kupującego na rachunku bankowym, którego właścicielem jest Sprzedawca przystępuje do realizacji złożonego zamówienia.

 

§7 Koszty wysyłki Produktu

  1. Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem transportu firmowego lub firmy kurierskiej lub w inny sposób zaakceptowany przez Strony Umowy sprzedaży niewiążący się z nadmiernymi kosztami po stronie Sprzedawcy i Kupującego.
  2. Dostawa Produktu jest dostępna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Zamówiony Produkt dostarczony jest na adres Kupującego wskazany podczas złożenia zamówienia jako adres do wysyłki lub zamówiony Produkt odbierany jest osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
  4. Produkt jest zapakowany w sposób odpowiadający jego właściwościom, tak aby podczas transportu nie uległ uszkodzeniu, utracie bądź zniszczeniu.
  5. Zamówiony Produkt jest wysyłany po zaksięgowaniu wpłaty całości ceny wraz z ceną wysyłki/dostawy, na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  6. Przy dostawie Produktu do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie przesyłki. W sytuacji, gdy przesyłka nosi ślady uszkodzenia, Kupujący powinien sporządzić protokół szkody w obecności przewoźnika i zawiadomić Sprzedawcę. Prawidłowe sporządzenie protokołu szkody usprawni ustalenie momentu powstania szkody oraz wszczęcie postępowania reklamacyjnego w firmie kurierskiej. Jeśli Produkt wygląda na uszkodzony, zaleca się, aby Kupujący nie przyjmował przesyłki. Bez protokołu szkody reklamacja nie będzie rozpatrywana przez Sprzedawcę.
  7. W przypadku odbioru Produktu osobiście przez Kupującego, bądź osobę trzecią przez niego uprawnioną Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Produktu powstałe w czasie transportu. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenie Produktu podczas transportu.

 

§8 Sposoby płatności za produkt

  1. Cena podana przy każdym produkcie, jest wiążąca w chwili złożenia przez Kupującego Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone w zakładce Sklep w Serwisie, lub ustalone indywidualnie z Kupującym, stanowią ceny brutto i nie obejmują kosztów dostawy.
  2. Wysokość ceny za Produkt wraz z kosztami wysyłki określona zostaje w podsumowaniu zamówienia w Sklepie lub formularzu zamówienia.
  3. W razie posiadania kuponu rabatowego Kupujący może go wykorzystać przez wpisanie kodu składającego się z liter lub cyfr, bądź liter i cyfr, w miejscu podsumowania listy wybranych produktów. System Sklepu po weryfikacji kuponu rabatowego uwzględni rabat/obniżkę w podsumowaniu Zamówienia, co będzie automatycznie odzwierciedlone przez zmianę ceny Zamówienia lub dodanie innych opcji rabatowych w zależności od rodzaju kuponu rabatowego.
  4. Dokonanie płatności przez Kupującego następuje również przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze konta: 57 1090 2835 0000 0001 4845 7801.
  5. Kupujący ponosi wszelkie koszty i opłaty bankowe związane z dokonanym przelewem.

 

§9 Realizacja zamówień

  1. Sprzedawca realizuje zamówienia Kupujących według kolejności ich wpłynięcia.
  2. W okresach przedświątecznych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji Umowy.

 

§10 Oświadczenia woli

  1. O ile odmiennie nie wskazano w Regulaminie wszelkie oświadczenia woli składane są przez Sprzedawcę i Kupującego online w formie elektronicznej, a kontakty pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym następują drogą elektroniczną: na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówień.

 

§11 Odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z przepisami prawa Kupującemu będącemu Konsumentem w myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu towaru na adres Sprzedawcy. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór znajduje się Tutaj.
  2. Termin uważa się za zachowany jeżeli Konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na e-mail: ilovekreglefinskie@gmail.com, najpóźniej w ostatnim dniu 14-dniowego okresu. Sprzedawca po wpłynięciu oświadczenia o odstąpieniu w formie elektronicznej na ww. e-mail potwierdzi niezwłocznie wpływ przez wysłanie informacji na adres poczty internetowej Konsumenta. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych.
  3. Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów użytkowania, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument powinien postępować z towarem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego, według wyboru Sprzedawcy.
  4. Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem Zamówienia jest rzecz:
    ● Nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    ● Ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
    ● Dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    ● Która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
    ● Nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    ● Dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną Twoją zgodą, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży dotyczy wyłącznie Produktów standardowych przedstawionych w Sklepie, w Serwisie i nie obejmuje Produktów niestandardowych, tj. produktów na zamówienie, wykonanych według specyfikacji Kupującego lub według jego indywidualnego projektu i potrzeb. Prosimy o przemyślane zakupy.
  6. Zwracany towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu i dokumentem zakupu na adres:

    Johnny 10 Paweł Krzyściak
    34-650 Tymbark 55

    Konsument ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Konsument ponosi koszty zwrotu produktu do Sprzedawcy (koszty odesłania).

  7. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży, uważa się ją za niezawartą.
  8. Koszt zwrotu towaru obciążają Konsumenta, jeżeli ten wykonuje umowne prawo odstąpienia od umowy sprzedaży z przyczyn podanych w niniejszym punkcie.
  9. W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie), zostaną przekazane na rzecz Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
  10. Zwrot płatności dokonanych przelewem elektronicznym następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Kupujący w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu nie generującą dla niego dodatkowych kosztów (np. w oświadczeniu o odstąpieniu). Zwrócimy Państwu całość wpłaconej sumy (za wyjątkiem ew. prowizji od szybkich płatności).
  11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli Kupujący, pomimo wezwania przesłanego na znany jego adres e-mailowy, nie wskaże numeru rachunku bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy nie przekaże Sprzedawcy wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Kupującego błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru rachunku.
  12. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 10 ust. 1 Regulaminu. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

 

§12 Reklamacja

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do wydania towaru bez wad, co oznacza, że towar nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania Produktu. Przed upływem powyższego terminu konsument może powiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość: pisemnie na adres: Johnny 10 Paweł Krzyściak, 34-650 Tymbark 55 lub na adres e-mail: ilovekreglefinskie@gmail.com
  3. Celem rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Produkt, jeżeli jest to możliwe dołączając przez niego dowód zakupu. Produkt należy dostarczyć lub przesłać na adres Sprzedawcy.
  4. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
  5. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
  6. Przykładowy wzór formularza reklamacyjnego znajduje się Tutaj.

 

§13 Gwarancja

  1. Na Produkt udzielona jest gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa). Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji.
  2. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z umową Kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.

 

§14 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

§15 Ochrona danych osobowych i prywatności

  1. Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszelkich wymaganych zasad ochrony danych osobowych Kupujących, jakie są przewidziane między innymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Zasady ochrony danych osobowych Kupujących oraz Polityka Cookies określone zostały w Polityce Prywatności w zakładce Polityka prywatności w Serwisie.
  2. Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z nabyciem Produktu lub rezerwacją terminu. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określone zostały w Polityce prywatności Serwisu.

 

§16 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
  2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa powszechnie obowiązujące.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie internetowej.